Dla wszystkich, którzy potrzebują więcej, niż tylko wstęp przez 4 godziny lekcyjne, mamy dodatkową propozycję:
szkolenie on-line poprzez ok. 10 godzin materiałów wideo i mailowe wsparcie

KUP TERAZ KURS
Nauczycielko, nauczycielu – to szkolenie jest specjalnie skrojone dla Twoich potrzeb.
A więc chesz dowiedzieć się więcej? Zatem zapraszam do krótkiego przykładowego filmu – przekonaj się, jak prowadzę lekcję.
KUP TERAZ KURS
Szczegółowy program kursu – około 10 godzin video.
1) Oprogramowanie:
– Python, Mu-Editor, IDLE, Jupyter, AnaConda, Atom, PyCharm
– Python – OpenSource, na systemy: Linux, MacOS, Windows oraz Android i iOS
– Mu Editor – skąd go pobrać, co zawiera, jak go używać
2) Podstawy języka:
– tryb pracy REPL, skrypty
– pierwsze proste polecenie: print
– polecenie vs komentarz
– jak zapisywać komentarze
3) Podstawowe operacje arytmetyczne i typy danych:
– zmienne i obiekty
– wszystko jest obiektem
– typ char, int, float, boolean, None
– operacje arytmetyczne: + , – , * , ** , / , // , %
– proste znakowe: + , *
– instrukcje input, type
– prosty program
4) Zaawansowane typy danych i instrukcja warunkowa:
– listy (tablice)
– krotki (tuple)
– słowniki (disctionaries)
– przykłady w zastosowaniach
– instrukcja if, else
– instrukcja input
– proste zadanie domowe
5) Dodatki – biblioteki, moduły:
– polecenie import i jego zastosowania
– przykład z modułem random i randint
– przykład z math i sqrt
– przykład z time i sleep
6) Definiowanie funkcji:
– po co funkcje (teoria czarnej skrzynki, odniesienie do telefonu komórkowego)
– jak wygląda składnia definiowania funkcji
– jak przekazywać i co to są parametry
– jak funkcja zwraca wartości
– przykład w oparciu o PythonTour
– samodokumentujący się kod – opisy dla przyszłych programistów
– zadanie domowe: zdefiniować funkcję (np. obliczanie pola lub obwodu prostokąta)
7) Pętle – przydatne struktury:
– Pętla for z wykorzystaniem listy
– pętla z instrukcją warunkową dla elementu listy
– funkcja range()
– pętla while
– pętla nieskończona
– pętla skończona
8) Struktura skryptu w Python:
– 2 pierwsze linie ze znakiem #
– import ///
– komentarze globalne
– definicje funkcji def()
– kod programu
9) Kilka przykładów z podręcznika:
– NWD dwoma metodami
–
Utwórz program sumujący n liczb całkowitych a. Liczby a oraz liczbę n
wprowadzaj z klawiatury. Wyświetl wynik sumowania (suma) na ekranie.
– Napisz program realizujący algorytm sprawdzania podzielności liczby całkowitej a przez liczbę całkowitą b. Wartości liczb a i b wprowadzaj z klawiatury. Zapisz program w pliku pod nazwą Podzielność.
10) Biblioteka żółwia i PyTechBrain
– moduł turtle i obiekty typu Turtle()
– podstawowe operacje, np. rysowanie kwadratu i prostokąta przez dwa żółwie
– moduł PyTechBrain i obiekt PyTechBrain()
– światła na skrzyżowaniu – prosty kod