Skip to content

Wyzwanie w Pythonie – projekt Wakacje

Pragnę zaprosić wszystkich chętnych do wspólnego projektu – będziemy tworzyć mapę w postaci grafiki wygenerowanej w Pythonie za pomocą biblioteki, która potrafi współdziałać z OpenStreetMap.

Najpierw ogólny opis elementów, z których będziemy korzystać:

  • język programowania Python 3 – to „kręgosłup” całego projektu, w nim stworzymy aplikację; oczywiście w klasach 7-8 wg podstawy programowej uczeń ma korzystać z różnych rodzajów instrukcji programowania, w tym wejścia-wyjścia, a więc nasz projekt idealnie tu pasuje
  • aby sprawnie operować danymi i poleceniami, wykorzystamy oprogramowanie Anaconda – to aplikacja zawierająca ważne biblioteki nienależące do standardu wraz z mechanizmem conda umożliwiającym instalację kolejnych

Ponadto składnikiem Anacondy jest doskonały edytor/notatnik Jupyter pozwalający na znacznie bardziej „eksperymentalny” tryb pracy niż typowe środowiska programistyczne.

  • wraz z językiem Python musimy skorzystać z bibliotek/modułów – to dodatki, które pozwolą nam w łatwy sposób zrealizować zadanie (takie „czarne skrzynki”) – w naszym przypadku będą to głównie 2 biblioteki:
    • pygsheet – biblioteka do pobierania i manipulowania danymi w arkuszu kalkulacyjnym Google (podobne rzeczy można wykonać z wykorzystaniem MSO 365, tylko trzeba znaleźć inną bibliotekę).
    • pyosm – biblioteka, która bazując na danych z arkusza będzie „wizualizować” adresy na mapie OpenStreetMap
  • środowisko mapy: OpenStreetMap – to mapa ogólnodostępna, oparta o otwarte dane (https://www.openstreetmap.org/copyright), możemy więc z niej korzystać bez żadnych ograniczeń prawnych, bez obawy, czy wolno to robić

Wiem, zapewne teraz wydaje się Wam, że to będzie bardzo trudne zadanie, ale postaram się Was przeprowadzić przez cały proces tak, aby te zajęcia były inspirujące, ciekawe i zachęcały do dalszych działań…

Tak więc musimy powoli zacząć, gdyż, jak kiedyś już powiedział Mark Twain:

Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś. Więc od­wiąż li­ny, opuść bez­pie­czną przys­tań. Złap w żag­le po­myślne wiat­ry. Podróżuj, śnij, od­kry­waj

Naszym pierwszym krokiem będzie zebranie grupy chętnych do udziału w wersji 0 (zero) – czy chcecie rozpocząć współpracę ze mną i dopomóc w tworzeniu tego projektu? Może są osoby, które chcą zabłysnąć lub zdobyć dobrą ocenę? Zgłoście się…

Wypełnijcie poniższą tabelkę, wpiszcie miejsce, które chcecie, aby pojawiło się na mapie wraz z opisem; podajcie email – to ważne. Bez emaila nie będziecie w stanie otrzymać certyfikatu ukończenia.

Taki certyfikat otrzymacie po zakończeniu wyzwania. Na pewno się przyda 😉

Published inBez kategorii

3 komentarze

  1. Bogusia Bogusia

    Jestem ciekawa tego projektu.

  2. Bardzo fajny pomysł, mam nadzieję, że projekt się udał 🙂

    • Niestety, bardzo słabe zainteresowanie ludzi. Nie widzę sensu robienia dla kilku (mniej niż 15 osób). Aż mi żal…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × four =

Przejdź do paska narzędzi